Delavnica Gozda eksperimentov na Naravoslovnem dnevu OŠ Ljubo Šercer v Kočevju: »Leto vode in luči 2016«
Kdo v gozdu potrebuje vodo in luč? Odgovor na to vprašanje in še veliko drugih zanimivosti so učenci OŠ Ljubo Šercer v Kočevju spoznali v četrek, 22.12.2016, na delavnici v okviru Erasmus+ projekta »NARAVNA OKOLJA SPODBUJAJO UČENJE IN RAZVOJ OTROK S POSEBNIMI POTREBAMI«.
Delavnica je potekala po vzoru Tekočega učenja (Flow learning, Joseph Cornell) v štirih stopnjah:
1. Vzbuditev navdušenja:
Vodna bitja
Učenci so razmišljali, katera gozdna bitja za življenje potrebujejo vodo ter katera bitja v vodi prebivajo. Nato so v dveh skupinah s pantomimo zaigrali izbrano vodno bitje, ostali učenci pa so ugibali, za katero bitje gre.
2. Usmeritev pozornosti
Fotografski aparat
Učenci so v parih iskali zanimive gozdne motive za fotografiranje, pri čemer je bil eden od učencev v paru fotoaparat, drugi pa ga je upravljal. Na koncu aktivnosti je vsak par poročal, katere gozdne motive sta fotografirala.
3. Neposredna izkušnja
Sončni dirigent
Učenci so razmišljali, zakaj rastline potrebujejo vodo in luč (oziroma svetlobo). Kaj vse rastlina potrebuje, da si »naredi« hrano? Kako so rastline zgrajene, kako pridejo do vode in svetlobe? Kdo sproži rast rastlin, ko se konča zima? Kaj ni to sonce?
Dva učenca (sonce in dež) sta se umaknila stran od skupine, da nista slišala pogovora. Ostali učenci so izbrali »sončnega dirigenta«, ki je skupini kazal različne gibe, ki ponazarjajo dež, sonce in dele drevesa (korenine, deblo, liste). Izbrana učenca sta se vrnila in skušala ugotoviti, kdo je »sončni dirigent«.
4. Delitev navdiha
Zaradi mraza smo navdušenje in občutke delili kar na skupinskem fotografiranju.
Pripravili: dr. Urša Vilhar in Saša Vochl
Objavil: Iztok Sinjur