KONCEPT GOZDNIH VRTCEV IN ŠOL PRI PRAKTIČNEM DELU Z OTROKI
Seminar za pedagoge
Pod okriljem Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije je 15. oktobra v stavbi PGD Dolnja Bistrica potekal seminar za pedagoge z naslovom Koncept gozdnih vrtcev in šol pri praktičnem delu z otroki. Udeležilo se ga je 50 predstavnikov vrtcev in OŠ iz celotne Slovenije, ki so se v veliki večini prvič udeležili seminarja s področja gozdne pedagogike.
Začetni del seminarja je potekal v prostorih PGD. Ustanoviteljica Inštituta za gozdno pedagogiko mag. Natalija Györek je na kratko predstavila Mrežo gozdnih vrtcev in šol. Opozorila je tudi na številne raziskave in dognanja, katerih rezultati kažejo na številne pozitivne učinke gozda (narave) na razvoj otrok. Vse bolj zaskrbljujoče je dejstvo, da otroci vse manj svojega prostega časa preživijo v spontani igri v naravi. Tudi naši pedagogi in strokovnjaki že opažajo spremembe pri fizičnem in duševnem razvoju otrok.
Sledile so predstavitve gozdne pedagogike v praksi. Učiteljica razrednega pouka in univ. dipl. soc. ped. Lučka Drganc je predstavila gozdno pedagogiko na OŠ Šmartno v Tuhinju in na praktičnih primerih prikazala nekaj otroških iger. Predstavnici vrtca Antona Medveda iz Kamnika, vzgojiteljica predšolskih otrok in pedagoški vodja ter dipl. vzg. pred. otrok Simona Šarec sta poleg svojega dela predstavili tudi različne pristope vključevanja staršev v gozdno pedagogiko.
Dr. Urša Vilhar je predstavila Gozdarski inštitut Slovenije, Gozd eksperimentov in projektne vsebine LIFE+ projektov Man.For C.BD in LIFEGENMON. S strani mag. Špele Planinšek je bil predstavljen projekt GoForMura in nekateri praktični primeri vključevanja okoljske vzgoje v vsebine in promocijo projekta.
Kljub deževnemu dnevu je drugi del seminarja potekal v bližnjem gozdu ob reki Muri. Saša Vochl je predstavila praktične primere dela z otroki, ki so bili razviti pod okriljem projekta GoForMura. Osredotočili smo se na nekatere živalske vrste, ki se spremljajo v projektu GoForMura in predstavitev pojma habitat. Dr. Urša Vilhar je predstavila
vodo v gozdu s pomočjo pristopa Josepha Cornella (zbuditev navdušenja; usmeritev ali osredinjenje pozornosti; neposredna izkušnja, doživljanje; delitev navdiha z drugimi).
Seminar je minil v prijetnem vzdušju in veseli smo, da se zavest o pomembnosti gozdne pedagogike za razvoj naših najmlajših počasi, a zanesljivo širi.