Gozdarski inštitut Slovenije je 27. in 28. marca 2024 organiziral seminar gozdne pedagogike, ki je prva izmed aktivnosti Erasmus+ projekta »U šumi kao u učionici« oz. »V gozdu kot v učilnici« (vodilni partner Modelna Šuma Istra). Dogodka so se udeležili projektni partnerji iz Hrvaške ter zaposleni vzgojno-izobraževalnih ustanov Slovenije, in sicer, učitelji ter vzgojitelji iz Mreže gozdnih vrtcev in osnovnih šol, ki v svoj program že vključujejo gozdno pedagogiko ali pedagoško delo v gozdu, ter tisti, ki jih to zanima. V tej mreži je trenutno povezanih 136 izobraževalnih ustanov iz Slovenije in zamejstva. Namen dogodka je bilo širjenje dobre prakse in prenos na projektne partnerje s Hrvaške, ki nameravajo gozdno pedagogiko vključevati v svoje programe.
Prvi dan smo izmenjali izkušnje in dobre prakse s področja gozdne pedagogike in okoljske vzgoje. Svoje izkušnje in delo na tem področju so predstavili hrvaški projektni partnerji. Ajša Alagić (GIS) je predstavila aktivnosti ekipe Gozda eksperimentov, v popoldanskem delu pa je izkušnje pri delu z otroki in odraslimi Zavoda za gozdove Slovenije predstavila Andreja Gregorič. Po teoretičnem delu je dr. Urša Vilhar z GIS z udeleženci izpeljala delavnico izobraževanja pedagogov na prostem, ki je temeljila na metodologiji tekočega učenja Josepha Cornella. Aktivnosti, ki obsegajo 4 faze, so udeležence sprostile in omogočile, da se še bolj povežejo z naravo, uporabijo svoje čute in spoznajo tehnike učenja otrok.
Drugi dan seminarja smo začeli pri Koseškem bajerju, kjer so nas pričakali otroci prvošolci in osmošolci osnovne šole Valentina Vodnika. Učitelji so z njimi izvedli pouk na prostem. Prikazali so, da se v naravi zelo učinkovito lahko izpelje tudi pouk angleščine, matematike, kemije in fizike. Uporabili so tudi pristop medgeneracijskega povezovanja, saj so osmošolci pri pouku pomagali mlajšim šolarjem. Obiskali smo tudi otroke vrtca Najdihojca, kjer smo opazovali malčke in vzgojitelje pri aktivnostih v gozdu. Deževno vreme jim ni pokvarilo vzdušja. Nepremočljivo opremljeni so se po gozdu prosto igrali, opazovali z daljnogledom in se igrali labirint. Skupaj z nami so izvedli še aktivnost gozdne joge in nam predstavile kako poteka njihovo preživljanje v naravi, za kar se še posebej trudijo.
Zaključek obeh dni smo z ekipo projektnih partnerjev namenili snovanju strukture za e-priročnik s smernicami za izobraževanje gozdnih pedagogov, ki bo eden izmed pomembnejših rezultatov projekta. Udeleženci dvodnevnega seminarja so bili z videnimi izkušnjami iz Slovenije zelo zadovoljni in opolnomočeni za še kvalitetnejše izvajanje programov gozdne pedagogike na Hrvaškem. V nadaljevanju projekta sledita še dva seminarja in srečanja projektnih partnerjev na Hrvaškem, čemur bo v marcu 2025 sledila še zaključna konferenca projekta, kjer bodo predstavljeni glavni izdelki in zaključki projekta.