20. – 22. 9. 2023, Bonn, Nemčija

V septembru se je predstavnica ekipe Gozda eksperimentov iz Gozdarskega inštituta Slovenije in predstavnica Slovenije v FCN podskupini gozdnih pedagogov Ajša Alagić, udeležila 17. evropskega kongresa gozdnih pedagogov, katerega tema je bila »Učiti se ustvarjati skupaj ‒ Kako lahko gozdna vzgoja za trajnostni razvoj vzpostavi partnerstva in opolnomoči ljudi?«. Na kongresu je bilo več kot 160 ljudi iz 26 držav.

Prvi dan so potekale zanimive razprave z eminentnimi predstavniki z ministrstev, državnih gozdarskih služb, akademije za varstvo narave in okolja ter financiranje, FCN podskupine gozdnih pedagogov in organizacije Forest Europe. Sledili sta dve zanimivi predavanji, in sicer dr. Andreasa Schwarza (Institute for Didactics of Biology, University of Cologne) »Učenje znanosti in podnebja v postfaktični dobi - družbeno sprejemanje realnosti« ter dr. Astrid Schilling (University for sustainable development of Eberswalde) »Gozdovi, participacija, partnerstvo in gozdna pedagogika«, popoldne pa so sledili »delovni prostori« na prostem, kjer so potekale burne razprave. Eno izmed njih je moderirala tudi Ajša Alagić, in sicer z naslovom »Na katere teme naj se gozdni pedagogi osredotočimo v prihodnje?«.

Drugi dan sta sledili zanimivi predavanji, dr. Michaela Priesa (Lernort Werkstatt, extracurricular working space) o vlogi izvenšolskega delovnega prostora in o upravljanju mestnega gozda Bonn s strani upravljavcev, v nadaljevanju pa delavnice na prostem, kjer so udeleženci lahko preizkusili različne metode kolegov gozdnih pedagogov iz tujine. Zadnji dan sta sledili še dve navdihujoči predavanji na temo opolnomočenja Stefana Rostocka (Germanwatch) in komunikacije v gozdarstvu (prof. dr. Stephanie Steinebach). Dogodek se je zaključil s  predstavitvijo rezultatov delovnih prostorov prvega dne in razpravo.

Pomembnejši zaključki:

  • Krepitev znanja in ozaveščanje se morata začeti čim bolj zgodaj.
  • Gozdna pedagogika bi morala postati normalen del izobraževanja za trajnostni razvoj.
  • Promocija raznolike rabe gozdov skozi okoljsko vzgojo lahko poveča sprejemanje različnih perspektiv.
  • Potrebujemo ljudi, ki se zavedajo večnamenskosti gozdov in lahko to zavedanje prenesejo na širšo javnost.
  • Samo znanje ni dovolj, da pripravi človeka do dejanj. Potrebno je to tudi začutiti!
  • Sami moramo biti predani, če želimo predanost s strani šol in ministrstev.

Če želite izvedeti še kaj več o programu kongresa in govorcih, lahko podrobnejše informacije najdete tukaj.